Sprzęt

Gitary elektryczne:

  • Gibson Les Paul Standard (1995) z przystawką MIDI
  • Ibanez Universe
  • Music Man Silhouette Special
  • Fender Telecaster Squier
  • Fender Stratocaster Squier

Gitary akustyczne:

  • Takamine EG-124C
  • Epiphone Chet Atkins z układem Fishman
  • Epiphone EJ-212BK z układem Ovation
  • Fender SJ-64S
  • Amistar Dobro
  • Martin The Backpacker Guitar
  • Ukulele Ever Play
  • Banjo Dean
  • Mandolina Harley Benton

Gitary basowe:

  • Alembic Essence 5
  • Music Man StingRay 5 Limited Edition
  • Nexus Elephant TAS Fretless Mietek Jurecki Signature
  • Epiphone El Capitan C4B
  • Sire Marcus Miller

Ukulele basowe [António Carvalho UCU BASS]

Kontrabas elektryczny Wiesław Długosz

Wzmacniacze:

  • EBS TD350
  • EBS TD650
  • Ampeg RB-210 Rocket Bass
  • Line6 AxSys 212
  • Marshall JMP-1
  • 2 x Bose L1 Model II B2
  • 2 x Beringer B112D
  • Vox VT80+

Kolumny głośnikowe:

  • EBS CL 210 400W
  • EBS CL 410 800 W
  • SWR 118 600 W
  • David Laboga DL410BA-PS Mietek Jurecki Custom (Greenback 30)
  • Jarek Bąk 212 (Vintage 30)

Efekty:

  • EBS BassIQ
  • Exar Bass Distortion
  • EBS UniChorus
  • Exar Octavium
  • EBS Tremolo
  • EBS DynaVerb
  • Digitech BP200 (jako whammy)
  • Line6 POD XT
  • syntezator gitarowy Roland GR-09;

Inne:

  • struny D’Addario
  • opakowania transportowe Paco Cases
  • przewody Way of Sound
  • DL Cables, RED’s
  • tuner Korg DTR-1

Gram na strunach D’Addario, używam Paco Cases oraz przewodów gitarowych Laboga „Way Of Sound” , „Perfection” i Red’s. >>> Komentarz Mietka Jureckiego dot. kabli Laboga

Poprzez urządzenie koordynujące przesyłanie sygnału gitarowego „Morley”, a następnie przez distortion i octaver  firmy EXAR oraz „Qtron”, chorus,  tremolo i pogłos firmy „EBS” a także multiefekt DigiTech, moje gitary basowe podłączane są do wzmacniaczy „EBS” z kolumnami SWR „Big Ben” (subwoofer) i EBS.
Gdy gram koncerty jako gitarzysta elektryczny to używam wzmacniacza „Line 6” lub „Vox VT80+”.
Kiedy występuję jako gitarzysta akustyczny wówczas transmituję dźwięk przy pomocy  preampu akustycznego „TraceEliot” lub wzmacniacza „Vox VT80+”.


Technika gry:

„Najchętniej gram tradycyjną techniką, czyli palcami prawej ręki, czasami gram kostką, od dawna nie używam techniki „slap”, nigdy nikt nie poprosił mnie w studio o np. „tapping”. Poza tym uważam, że od basisty oczekuje się utworzenia charakterystycznego wycinka przestrzeni dźwiękowej za pomocą rytmicznego wydobywania niskich częstotliwości akustycznych (ale to mądrze teraz wymyśliłem ha,ha,ha! ). Technika „slap” (której byłem kiedyś zagorzałym fanem) obecnie kojarzy mi się z podkładem dźwiękowym do scen batalistycznych (szczęk metalu o metal). Pulsacyjną rolę basu w połączeniu z wirtuozerią znakomicie opanował kiedyś Jaco Pastorius a obecnie moim faworytem jest Tony Levin (polecam jego książkę „Beyond the Bass Clef”).”